درود

خیلی از دوستان در نظرات سوال می کنند که در دوران آموزشی چه چیزهایی نیاز هست که با خودمون به پادگان ببریم ، برای همین من سعی کردم لیست موارد ضروری رو که احتمال نیازمند شدن شما در اونجا باشد رو بنویسم بر اساس نیازی که دارید انتخاب کنید و با خودتون به پادگان ببرید ، بعضی از موارد مخصوص فصل سرما هست که اعزامی های 6 ماه دوم سال احتمالا به اون نیاز پیدا خواهند کرد.

اگر موردی به نظرتون باز نیاز هست و در لیست نیست در نظرات همین پست اعلام کنید.

 توجه شما رو به ادامه مطلب جلب می کنم...


داروی های ضروری:

اگر در فصل سرما اعزام می شوید یکی از مشکلاتی که با اون مواجه خواهید شد سرماخوردگی هم آسایشگاهی های شما است ، به دلیل سرد بودن منطقه پرندک سوز های خیلی بدی در اونجا میاد و در هنگام خواب در آسایشگاه ها کسی پنجره رو جرات نمی کند باز کند برای همین محیط گرم آسایشگاه آماده انتقال ویروس ها می باشد، به همین دلیل سعی کنید با خودتون ماسک های فیلتر دار ببرید اگر دیدید اوضاع مریضی خراب هست در حین خواب استفاده کنید ، قرص های سرماخودرگی بزرگ سالان ، کلد استاپ ( هر قرص کلداستاپ حاوی 500 میلیگرم استامینوفن، 30 میلیگرم پسودوافدرین و 25 میلیگرم دیفن‌هیدرامین است که به ترتیب اثرات مسکن و ضد ‌آبریزش بینی و ضد حساسیت دارند و مهم‌ترین عوارض سرماخوردگی را درمان می‌کنند) ، چرک خشک کن (آموکسی سیلین) ، آنتی هیستامین از این قرص ها نهایتا دو ورق با خودتون ببرید ، و سعی کنید جدا از هم بزارید یه مرتبه دژبانی گیر الکی بهتون ندهد. شربت ضد سرفه ، اگر داروی خاصی باید مصرف کنید حتما به همراه نسخه پزشکتون  بیاورید و به هم دوره های خودتون هم بگید که چه مشکلی دارید تا زمانی که نیاز شد کمک رسانی سریع انجام شود. اگر معده حساسی دارید شاید طول بکشد با غذا های پادگان مچ شوید برای همین قرص معده ، ضد استفراغ ،ضد اسهال هم دو ورق بیارید که مشکلی خوردید اونجا بتونید سریع رفع کنید. چسب زخم هم یه بسته همراه داشته باشید ضرری نمی کنید.

میتونید قبل اعزام واکسن جدید آنفولانزا رو هم بزنید که حدود 30 هزار تومان ( سال 1395) قیمت دارد و خودتون رو در مقابل این بیماری واگیر دار تا حدودی بیمه کنید. 

دستمال کاغذی خیلی اونجا نیازتون می شود میتونید از این جیبی ها به چند تایی بگیرید که راحت در جیب هاتون بزارید در حین آموزش نیاز شد بتونید استفاده کنید. اگر به دستمال کاغدی حساسیت دارید دو سه تا دستمال پارچه ای همراه داشته باشید.

یک بسته قرص جوشان یا مولتی ویتامین هم بگیرید چون اونجا از میوه زیاد خبری نیست بدنتون ضعیف نشود. اگر در 6 ماه اول سال اعزام می شوید کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید به دلیل سوزان بودن آفتاب اونجا پوستون به مشکل نخورد.

مایع دست شویی نادر است!

اگر از اون دست آدم هایی هستید که همش باید دستتون رو بشورید اونجا مایع دست شویی خیلی کم پیدا می شود اگر هم باشد زود تموم می شود ، برای همین صابون ( جز استحقاقتون هست ولی با تاخیر تحویل می دهند) یا از این صابون خمیری ها حتما همراهتون باشد که بعد از استفاده از سرویس بتونید ازش استفاده کنید. تا میتونید بهداشت رو رعایت کنید که اگر مریضی بگیرید دوره براتون سخت خواهد شد.

ساعت مچی

یه روز نگهبانی بدید میبینید این وسیله چقدر به درد تون میخوره :D سعی کنید ساعتی ساده بیارید و زیاد گرون قیمت نباشد که اگر مشکلی هم براش پیش امد دلتون نسوزه، ترجیحا ساعتون شب تاب یا چراغ دار باشد که در تاریکی بتونید زمان رو تشخیص بدهید.

خوردنی و تنقلات:

خشکبارهای مقوی مثل گردو ، بادام ، فندق و...  تا میتونید بیارید که بعد از کلاس های آموزشی بخورید قوت بگیرید ، بوفه اونجا بیسکوییت و چیز هایی که تو بقالی محل هست پیدا می شود پس ساکتون رو برای این چیزا سنگین نکنید شکلات هم همراه داشته باشید خوب هست که در حین کلاس ها بندازید بالا قندتون نیوفته مخصوصا زمانی که تمرین رژه دارید میکنید هفته اول شاید مقداری اذیت شوید.

لباس راحتی و حمام:

اونجا فقط باید با لباس نظامی بگردید و اینطوری نیست که با شلوارک بتونید بگردید یا رکابی تنتون باشه هرجا خواستید برید ، یه لباس یه دست سفید معروف به کفنی بهتون می دهند که هنگام خواب باید ازش استفاده کنید. دو دست لباس زیر بیارید برای خودتون که اگر حمام رفتید بتونید استفاده کنید ، اگر از شهرهای دور میایید وسیله های حمام هم با خودتون بیارید ، البته حوله دو عدد به  همراه شامپو و صابون استحقاقتون هست ولی دیر بهتون تحویل می دهند.

جوراب هم یه دست مشکی اضاف همراه داشته باشید ، اگه جورابتون ساق کوتاه هست یه جفت ساق مشکی هم بخرید که موقع گت کردن شلوار پاتون بیرون نیوفته جلوه خوبی ندارد.

 دفتر یاداشت و خودکار

در حین کلاس های آموزشی نیاز هست مطالبی رو یاداشت کنید که برای این کار نیاز به دفتر ( یا میتونید از سر رسید های سال های قبل) به همراه خودکار نیاز دارید ، البته در بوفه نیز وجود دارد این چیزا ولی اگر اضاف دارید میتونید بیارید و هزینه اضافه نکنید ، اگر دفتر میارید سعی کنید جلد شده باشد چون رو تمیزی جزوه حساس هستند.


دیگر چیزهایی که احتمالا نیازتون می شود نخ و سوزن ، سنجاق قفلی ، قاشق می باشد پشقاب نیارید چون باید غذا هارو در یقلوی بخورید کیسه فریزر هم همراه داشته باشید میتونید بکشید کف یقلوی و غذا رو داخل اون بخورید البته این کار ممنوع هست ولی اگر حساس هستید بهترین گزینه برای شما است ،  در باز کن نیازی نمی شود چون چیز  غذای کنسروی اونجا زیاد نیست ، چاقو اگر میخواهید بیارید از نوعی باشد که سرش تیز نیست ، کارت عابر بانک همراه داشته باشید چون هم بوفه کارت خوان دارد و هم عابر بانگ بانک پاسارگاد داخل پادگان بغل بوفه هست که میتونید پول برداشت کنید ، مایع ظرف شویی هم مقداری داخل شیشه نوشابه کوچیک بریزید بیارید برای شست و شوی قاشق و یقلویتون بعد از صرف وعده غذایی ، یک کیف مدارک کوچیک هم داشته باشید و همه چیز های مهمتون رو داخل اون بزارید و همیشه همراه داشته باشید که یه وقت مشکلی پیش نیاد بالاخره امکان دزدی و این چیزا وجود دارد مالتون رو سفت بچسبید و همسایه رو دزد نکنید.


باز اگر چیزی یادم بیاد به این پست اضاف خواهم کرد ، سعی کنید ساکتون رو الکی سنگین نکنید و هرچی که واقعا نیاز دارید همراه ببرید.