درود

برگه آبی که برایتان میاد روز و ساعت حضور در پادگان 02 را اعلام کرده است، توی برگه من نوشته بود ساعت 9 صبح در پادگان 02 حضور پیدا کنم. در اینجا مسیرهایی که میتونید به پادگان 02 برید به همراه مبلغ کرایه ذکر کرده ام.

من ساعت 9.30 دقیقه رسیدم جلوی در دژبانی پادگان ، بنری زده بودن برای سربازان تازه وارد که یک روحیه ای داده باشند بهشون ، خلاصه بعد از ورود یکی از دژبان ها برگه آبی رو چک کرد و به جایی که همه سرباز ها جمع شده بودند هدایت کرد ، یکی از نیروهای کادری توضیحات اولیه رو برای بچه ها در حد یک ربع داد:

1- پادگان دارای پارکینگ می باشد و سرباز ها می توانند با ماشین خودشان تشریف بیارند هزینه هر شب پارکینگ 1000 هزار تومان می باشد (سال 94). 

2- سرباز ها میتونند موبایل های خودشون رو به اتاق موبایل تحویل دهند هزینه هر روز نگهداری 500 تومان می باشد ( سال 94).

3- سرباز ها برای ورود باید با لباس نظامی باشند و هنگام خروج لباس شخصی باید بپوشند.

4- روز های چهارشنبه تقریبا تمام سرباز های آموزشی می تونند در صورت نگهبان نبودن به منزل بروند و شنبه ساعت 6 صبح به پادگان برگردند.

5- برای سرباز ها وسیله ایاب ذهاب توسط فرمانده پادگان تهیه می شود که بدون مشکل به میدون های اصلی شهر بروند بعدا توضیحات بیشتر برای این مورد می دهدم

و توضیحات عمومی دیگر که مهم هاش همون بالایی هست

بعد از توضیحات همه رو به صف کردن و به سمت یک سوله که سقفش داشت میومد پایین بردند ، در آنجا صندلی ها تکنفره قرار داره که باید روی آن ها بشینید لیسانسه هارو یک سمت و فوق دیپلم هارو سمت دیگر می نشانند. هرچی جلوتر باشید زود تر تقسیم میشید بگم اینو از الان :D 

در اینجا یک فرم بهتون می دهند که باید اطلاعات شخصیتون رو پر کنید یکی از کادری ها پشت بلنگو مدارک مورد نیاز رو میگه که چک کنید همراه داشته باشید.

تا یادم نرفته یک خودکار آبی هم همراه خود بیارید چون حتما نیازتون می شود.

مدارک مورد نیاز:

  1. همراه داشتن برگ آبی که پست درب منزل می آورد و باید حتما تاریخ روز اعزام داخلش خورده باشد برای ماهای قبل نباشد.
  2. کپی از کل صفحات شناسنامه و کارت ملی
  3. همراه داشتن شماره حساب 13 رقمی بانک سپه و  برگه پرینت شماره حساب که بانک بهتون هنگام باز کردن حساب می دهد اگر برگه رو ندارید از خودپرداز های بانک سپه یک موجودی بگیرید.
  4. برگ واکسیناسیون که مهر خورده باشد

بعد از پر کردن فرمی که بهتون میدهند یک سرباز وظیفه 24 تا 24 تقریبا از جلو تقسیمات می کند دو تا گردان وحدت و فجر هست که هرکدوم 4 تا تقسیم بندی دارند مثلا فجر 1 فجر 2 و... بعد از تقسیم بندی برگه آبی رو از شما می گیرند و افسر آموزش گردان میاد دنبالتون و شمارو به سمت بوفه هدایت می کند.

در بوفه یک 5 هزار تومانی از شما می گیرند و بهتون وسایل اولیه مورد نیازتون را می دهند که شامل

  • پوشه آبی و 10 برگه آچهار 
  • یک پلاستیک که داخلش رمان نارنجی (لیسانسه ها) یا قرمز (فوق دیپلم ها) ، دفترچه یادداشت ، خودکار آبی ، دفترچه مرخصی ، رسته پیاده نظام ، کش برای گت کردن و اتیکت برای پوتین قرار دارد.

چیز های دیگه هم بوفه داره مثل دمپایی و جعبه واکس که بعد ها نیازتون میشه باید ازش خرید کنید یا از شهر خودتون بخرید بیارید ولی باید حتما شبیه اون چیزی باشد که در پادگان 02 استفاده میکنند پس بهتره از همین بوفه بخرید که بعدا دچار مشکل نشوید.

افسر آموزش همه رو دوباره بیرون بوفه به خط میکند و شماره به سمت آسایگاه گردانتون هدایت میکند تقریبا 5 دقیقه ای پیاده روی دارید.

بعد از وارد شدن به طبقه و اتاق گردانتون منشی گردان اولین جلسه توجیهی رسمی رو برگزار می کند

حتما مطالبی که می گوید رو یاداشت کنید.

بعد از آن تک تک اسم هایتان رو میخوانند و استهقاقی شما رو که شامل لباس و شلوار ، کمربند ، پوتین ، جوراب مشکی می باشد فعلا از بقیه چیز ها خبری نیست ، گفتن تا دو هفته بعد موارد دیگر رو تحویل می دهند که اگر چیزی بود و تحویل دادند در انتهای همین پست اضافه میکنم.

در آخر هم سه روز بهتون مرخصی می دهند و 6 صبح روزی که بهتون اعلام می کنند باید در پادگان حضور پیدا کنید با لباس نظامی که منشی بهتون توضیح داده چه علائمی روش نصب کنید.

نکته ای که برای پادگان 02 هست هنگام خروج نباید لباس نظامی داشته باشید ، برای همین ساکی که میخواهید تهیه کنید زیاد کوچیک نباشد که اذیت بشوید.

یا حق