درود

کم کم یک هفته ، ده روز آخر که کلاس های معارف جنگ هم آغاز می شود دیگه یه مقدار راحت تر براتون می گذرد، کلاس های معارف جنگ رو حتما ازشون استفاده کنید ارتشی های بازنشسته که هنگام جنگ از این مملکت دفاع کردند را ،دعوت به عمل می آورند و خاطراتی که در طول جنگ برایشان اتفاق افتاده رو برایتان باز گو میکنند 16 ساعت برای سربازان فوق دیپلم به بالا روزی 2 ساعت به سینما مرکز می روید و کلاس ها برایتان بر گزار می شود.دروس دانش نظامی که به صورت تئوری به شما یاد میدن هم به آخراش رسیده و  کم کم باید خودتون رو هم برای امتحان تستی مرکز آماده کنید ،  یک جزوه 300 سوالی هست که باید به مبلغ دو هزار تومان همون اوایل دوره از عکاسی مرکز خریداری کنید 90 درصد سوال آزمون امتحانی مرکز که آخرای دوره ازتون میگرن از همون جزوه میاد، عقدتی سیاسی و حفاظت هم یک جزوه آماده کرده بودند که به صورت جدا امتحان بگیرن ولی خوب عملی نشد شاید در دوره های بعدی عملی بشود،  جزوه ای که شما سر کلاس می نویسید فقط برای این هست که زمانی بازرسی چیزی امد مدرکی باشه که تو این مدت آموزشی افسرای آموزشی به اصطلاح چال نمیکردن و به شما یه چیزایی یاد میدادند کلا این مرکز روی دانش نظامی حساس هست.

امتحان مرکز هم به صورت تستی می باشد تقریبا بیشتر سوالات از رزم انفرادی و جنگ افزار شناسی هست ،3 سوال معارف جنگ 5 سوال حفاظت و 5 سوال هم از عقیدتی سیاسی می باشد. سوالات زیاد سخت نیست با یک بار رو خونی کردن جزوه تقریبا میشه به همشون جواب داد. برنامه رژه رو هم که هروز نیم ساعت پایانی کلاس ها دارید و باید خیلی خوب رو بگیرید تا بزارن به گردان برگردید.

هفته آخر آموزشی دو تا سه روز شما رابه اردوگاه می فرستند، خوشبختانه این مرکز به دلیل نداشتن امکانات زیاد امکان برقراری اردوگاه مثل مرکز 01 تهران را ندارد که سه شبانه روز سربازها را به تِلو ببرد و اونجا مشغول آموزش شود، در 02 اگر هوا مطلوب باشد به کوه های رو به روی پادگان از صبح تا ظهر می روید و در آنجا مشغول به انجام تمرینات نظامی صحرایی  مانند چادر زدن ، زندگی در شرایط سخت ، آرایش های نظامی و ... می پردازید. اگر هم هوا سرد باشد در همان محوطه جلوی گردان های خود به انجام این تمرینات می پردازید و این لطف را باید مدیون امیر پادگان باشید که هوای سربازان آموزشی رو خیلی دارد. در اردوگاه هم میتونید عکس یادگاری بگیرید و برای خودتون نگهدارید تا سال های آینده تجدید خاطره ای بشود.

اگر در فصل گرما به اردوگاه می خواهید اعزام شوید مخصوصا تابستان که گرمای بسیار جان سوزی رو پرندک دارد حتما آب کافی با خود ببرید. البته همانند میدان تیر بوفه مرکز در اونجا مستقر هست و میتونید اغذیه مورد نظر را تهیه کنید.

سوالات و ابهامات خود را در نظرات بپرسید.