درود

خوب همانطور که میدونید هر آغازی یک پایانی دارد ، این داستان برای دوره آموزشی هم صدق می کند بعد از نزدیک 2 ماه آموزش به پایان داستان می رسید به قولی از جلو نظام خبر داد 02 خدانگهدار نغمه ای که بچه ها تو یکی دوروز آخر سر میدن شور رو شعف زیادی هم آن ها رو گرفته است. خوب دیگه کم کم باید برای مراسم تحلیف آماده شوید معمولا روز 28 به بعد ماه دوم مراسم تحلیف رو برگزار میکنند شده تا روز 30ام هم نگهداشتند پس چیزی معلوم نیست و همه چی با امیر پادگان هست که چه روزی شمارو مرخص کنند.

برای مراسم روز تحلیف باید از بوفه پادگان دستکش ، کشکول و سردوشی به مبلغ 4500 تومان تهیه کنید چون برای مراسم همه باید از آن ها استفاده کنند. اگر در ماه سرما باشید مراسم تحلیف در حسینی پادگان برگزار می شود خیلی ساده و راحت سرود هارو می خوانید و تمام اما اگر هوا مطلوب باشد مانند 6 ماه اول سال مراسم تحلیف در میدان برگزار می شود و باید کارهای زیادی رو انجام دهید مثل جنگ سر نیزه ، رژه ، و ... چیزی حدود یک ساعت این مراسم طول می کشد، سه تا سرود هست (شهید ، ای ایران ، مرکز آموزش 02 ، وطنم) که من در این وبلاگ هم قرار دادم که نیاز داشتید بخونید تا حفظ شوید مخصوصا اگر صف اول هستید چون اجازه در آوردن دفترچه رو ندارید ، سرود ها چون یکی دوروز آخر با گروه موزیک آن ها را تمرین می کنید راحت می تونید حفظ کنید. گاهی اوقات این مرکز از فرماندهان ارشد نیروی زمینی دعوت به عمل می آورد تا در مراسم تحلیف شرکت کنند مثلا سال 93 امیر دکتر پوردستان فرمانده نزاجا در این مراسم شرکت کرده اند و شخصا سردوشی به سرباز انتخاب شده دادند، اگر مهمانی دعوت شده باشد خوب مراسم باید خیلی خوب برگزار شود برای همین تمرینات زیادی برای این مورد خواهید کرد. بعد از اتمام مراسم تحلیف و سخنرانی مهمان ها همه به آسایشگاهای خود بر میگردید معمولا شب قبل مراسم تحلیف تمام وسایلی را که ارتش بهتون تحویل داده است مانند کوله ، چهاربند فانوسقه ، و... ازتون تحویل می گیرند پس در طول دوره هرچی از ارتش تحویل میگیرید مراقبت کنید که باید به همان شکل تحویل دهید اگر تحویل ندادید که بعد از مراسم همه رو تحویل می گیرند.

اگر در همان روز امریه ها آمده باشد که برگه امریه رو بهتون تحویل می دهند ، اگر هم نیمده باشد سه روز بهتون مرخصی می دهند و در روز سوم ماه بعد با لباس شخصی تشریف میارید پادگان و از در دژبانی امریه هارو تحویل می گیرید. اگر از یک شهرستان چند نفر باشید میتونید به یکی از دوستان خود وکالت دهید تا اون همه امریه هارو برایتان بگیرد و بهتون تحویل دهد.

تقسیمات در این پادگان برای همه شهرها هست از تربت حیدریه گرفته تا سر پل ذهاب اسلام آباد غرب ، اهواز ، تهران ، مشهد ، و... دوره کد هم برای دو پادگان بغل 02 که مرا تکاور و آبشناسان هست و اصفهان و شیراز نیز امکانش هست بخوید.

زمانی که امریه خورد را گرفتید اگر در امریه درجه ذکر شده بود دوره کد نخوردید ، اما اگر فقط وظیفه نوشته بود و بعد اسم و فامیل ، شما دوره کد خوردید و باید دو ماه دیگه مثل دوران آموزشی البته تخصصی تر به سر برسانید.

درجه هم به لیسانس 95 درصد گروهبان یک می دهند و چند نفر تک و توک ستوان سوم می شوند فوق لیسانس ها هم ستوان دوم می شوند.

در ضمن تمام استحقاقی های خود را باید ببرید مثل بتوها و ملحفه که اگر دوره کد خوردید در آنجا ازشون استفاده کنید اگر هم نخوردید در منزل ازشون استفاده کنید.


در زیر هم تعدادی عکس از اینترنت جمع آوری کردم از پنجاه و یکمین مراسم تحلیف مرکز آموزش 02 شهید انشایی نزاجا با حضور فرمانده محترم نزاجا امیر سرتیب دکتر احمدرضا پوردستان خرداد 91:

       

       

      

 

برای مشاهده در اندازه بزرگتر روی عکس مورد نظر کلیک کنید.

منابع عکس ها سایت lenzor  است.

تجربیات خودتان را در پادکان 02 در قسمت نظرات بیان کنید تا دیگر دوستان از آن ها بهرمند شوند.